Sneltoetsen
Deze handleiding is voor gebruikers 1A-telefonie. In deze handleiding worden alle telefooncodes en snelkoppelingen genoemd.
1A-telefonie bestaat uit de VoIP module (de telefooncentrale) en een aantal SIP-toestellen (telefoontoestellen geschikt voor VoIP). Uw persoonlijke instellingen kunt u zelf beheren in de Phonetool.
De algemene instellingen van 1A-telefonie worden beheerd door Onlinq (zie de handleiding Telefonie). Uw persoonlijke instellingen kunt u zelf beheren in de Phonetool. Voor meer informatie over dagelijks gebruik van 1A-telefonie, zie de handleiding VoIP: Uitgebreide Uitleg.
Benodigdheden
- Telefonie op uw 1A-server. Nog geen telefonie? Neem contact op met Onlinq.
- Een computer met de Phonetool geïnstalleerd (dit gebeurt automatisch op Windows computers in het bedrijfsnetwerk)
- Een SIP-telefoon verbonden met de 1A-server
- Uw gebruikersnaam en wachtwoord
- Uw gebruikersnummer voor telefonie (indien onbekend, vraag Onlinq)
Stappen
De cheatsheet gebruiken
- Download de Cheatsheet telefonie
- Open de Cheatsheet in een PDF-programma, bijvoorbeeld Adobe Acrobat Reader
- De Cheatsheet is ook te bekijken door op het logo in de Phonetool te klikken
In- en uitloggen
- *11 + nummer → inloggen op dit toestel met uw persoonlijk nummer. Bijvoorbeeld *11789 voor de gebruiker met nummer 789
- *12 → uitloggen op het toestel
Interne gesprekken
U kunt een persoon intern bereiken via zowel het toestelnummer als het nummer van de ingelogde gebruiker.
Externe gesprekken
- Dit zijn alle nummers die beginnen met 0
De enige uitzondering hierop is 112: het nationale noodnummer.
Indien een ISDN-lijn beschikbaar is:
# + nummer → geforceerd uitbellen via de ISDN-lijn.
Het nationale noodnummer 112 wordt altijd via de beschikbare ISDN-lijn gebeld.
Gesprekken aannemen
- *8 → een gesprek aannemen dat op een andere telefoon overgaat. U kunt alleen gesprekken aannemen van telefoons die bij elkaar in de 'groep voor beantwoorden' zitten. Standaard zitten alle telefoons in dezelfde groep, maar u kunt in de 1A-manager de groepsindeling aanpassen.
- *9 → als in uw telefoniesysteem de opnamefunctie actief is, kunt u met *9 de geluidsopname van het gesprek starten of stoppen. De opname loopt pas vanaf het moment dat u *9 intoetst. U kunt binnen hetzelfde gesprek meerdere keren de opname aan of uit zetten.
- *3 + nummer → het gesprek doorverbinden naar een ander nummer (intern of extern)
- *0 → doorverbinden annuleren (het gesprek terugnemen)
Gesprekken doorverbinden
- *3 + nummer → het gesprek doorverbinden naar een ander nummer (intern of extern)
- *0 → doorverbinden annuleren (het gesprek terugnemen)
Niet-storen
- *78 → niet-storen inschakelen
- *79 → niet-storen uitschakelen
- *13 → opnemen meldtekst voor niet-storen
- *15 → afspelen meldtekst voor niet-storen
Systeem op
- *44 → Gebruik de standaardacties voor tijdens openingstijden ("kantoor geopend"-stand)
- *45 → Gebruik de standaardacties voor buiten openingstijden ("kantoor gesloten"-stand)
- *46 → Gebruik systeeminstelling voor openingstijden (de ingestelde tijden volgen)