Problemen met verzenden e-mail

Wereldwijd worden er per seconde 2,4 miljoen e-mailberichten verzonden. Gemiddeld is zo'n 15% legitieme mail, de rest is spam of malware. Spamfilters, blacklists, etc. staan daarom opgesteld om alleen betrouwbare e-mails door te laten. Het kan echter voorkomen dat u een geaddresseerde niet kan bereiken. Deze pagina beschrijft wat u hieraan kunt doen.


Benodigdheden

U heeft hiervoor nodig:

  • E-mailadres bij Onlinq
  • E-mailadres van uw geaddresseerde

Stappen

1

Controleer of het mailadres van uw geaddresseerde wel bestaat.

Het klinkt misschien logisch, maar controleer eerst of het e-mailadres zoals deze wel bestaat en mail accepteert. U kunt dit controleren door het mailadres in te vullen op de website: https://verify-email.org/

Wanneer het mailadres niet bestaat dient u uiteraard contact op te nemen met de geaddresseerde om te vragen naar het juiste mailadres.

Het kan ook voorkomen dat het mailadres wel bestaat maar dat de mailbox van de ontvanger vol zit. In dat geval accepteert de server van de ontvanger geen enkele e-mail meer. U kunt dan het beste uw relatie hiervan informeren. Deze zal bij zijn systeembeheerder of provider na moeten gaan hoe dit probleem kan worden verholpen. Bijvoorbeeld door het uitbreiden van capaciteit of het opschonen van de mailbox.

Handleiding stap 1
2

Ongewenste mail

Indien u de mail succesvol heeft verstuurd, maar de ontvangende partij heeft deze niet ontvangen laat in dat geval de ontvangende partij de ongewenste mailbox controleren. Het kan voorkomen dat hier uw mail te vinden is.